Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014

Η Τάξη του πολύ κοντινού μέλλοντός μας


Ας φανταστούμε μία διδασκαλία όπου ο δάσκαλος παρουσιάζει στη τάξη το μάθημα του ηλεκτρονικά (προβολή με προτζέκτορα ή τηλεόραση συνδεδεμένα με ηλεκτρονικό υπολογιστή). Όχι όμως με ένα συνηθισμένο και "κουτό" Powerpoint.

Ας φανταστούμε ένα έξυπνο εργαλείο που βοηθάει το δάσκαλο να παρουσιάσει τις έννοιες του μαθήματος σε ενα νοητικό χάρτη. Σε αυτό το νοητικό χάρτη μπορούν να προσαρτηθούν αρχεία (πχ Word). Ο δάσκαλος μπορεί να σημειώνει επι τόπου τις παρατηρήσεις των μαθητών. Οι μαθητές στο σπίτι τους μπορούν να δουν αυτόν το νοητικό χάρτη, (δηλαδή το πρωϊνό μάθημα), αναπαράγοντας έτσι τόσο απλά το σκελετό της πρωϊνής διδασκαλίας. Επίσης, οι μαθητές μπορούν να προσαρτήσουν σε αυτόν τις ανατεθειμένες εργασίες και ακόμα απορίες ή τυχόν επι πλέον παρατηρήσεις. Και όλα αυτά, συγκεντρωμένα από όλους τους μαθητές, παρουσιάζονται την άλλη μέρα στη τάξη στον ηλεκτρονικό πίνακα, πάνω στον ίδιο νοητικό χάρτη.

Τι χρειαζόμαστε για όλα αυτά τα ωραία, ώστε να μη τα φανταζόμαστε απλώς, αλλά να τα κάνουμε πράξη αύριο κιόλας; Μια απλή σύνδεση της αίθουσας στο διαδίκτυο και επιπλέον 3€ συνδρομή το μήνα. Τόσο εύκολα. Καλώς ήλθαμε στη Τάξη του πολύ κοντινού μέλλοντός μας. Καλώς ήλθαμε στα σύγχρονα εργαλεία διδασκαλίας και σε ένα από αυτά που ακούει στο όνομα Spiderscribe.   Κ.Σ.