Σάββατο 13 Ιουλίου 2013

Κι άλλη επιστολή Διευθυντή τεχνικού σχολείου.

Και νέα επιστολή διευθυντή ΕΠΑΣ δημοσιεύεται σήμερα στο esos.gr. Πρόκειται για το διευθυντή της ΕΠΑΣ Σύρου Επαμεινώνδα Λέστο, που απευθύνει τη δική του κραυγή αγωνίας από την όμορφη και ιστορική Σύρο. Οι επισημάνσεις είναι του Κ. Σταφυλά.


Προς Αξιότιμους Βουλευτές Κυκλάδων.

 Μετά την πρόσφατη κατάθεση για ψήφιση του πολυνομοσχεδίου όπου μεταξύ άλλων καταργούνται οι Τομείς Υγείας και Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών των Επαγγελματικών Λυκείων, οι ειδικότητες Αισθητικής και Κομμωτικής Τέχνης των Επαγγελματικών Σχολών, 52 ειδικότητές καθηγητών τίθενται σε καθεστώς διαθεσιμότητας - κινητικότητας – απόλυσης (2482 εκπαιδευτικοί), σας αποστέλλουμε την παρούσα επιστολή θέλοντας να κοινοποιήσουμε και να αναδείξουμε τόσο την αγωνία τη δική μας όσο και των μαθητών μας που πλήττονται άμεσα και να σας θέσουμε σε γνώση σας τις επιπτώσεις της απόφασης αυτής στον τόπο μας.

Συγκεκριμένα στη Σύρο καταργούνται:


1) στο ημερήσιο Επαγγελματικό Λύκειο:
α) ο Τομέας Υγείας και Πρόνοιας και οι ειδικότητες των Βοηθών Νοσηλευτών και των Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων και 
β) ο Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών και η ειδικότητα των Γραφικών Τεχνών, 

2) στο εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο: ο Τομέας Υγείας και Πρόνοιας και η Ειδικότητα των Βοηθών Νοσηλευτών 

3) στην Επαγγελματική Σχολή: η ειδικότητα της  Κομμωτικής Τέχνης. 

4) στα Γυμνάσια: η Ιταλική ως 2η ξένη γλώσσα. 

Ως αποτέλεσμα των καταργήσεων έχουμε:

1) τον αποκλεισμό από τους παραπάνω τομείς και ειδικότητες: 

α) όλων των μαθητών της φετινής Α τάξης  των Επαγγελματικών Λυκείων και της Επαγγελματικής Σχολής της Σύρου (25 τον αριθμό) που τους επέλεξαν.
β) όλων των μαθητών της φετινής Β τάξης των Επαγγελματικών Λυκείων (34 τον αριθμό) που είδη έχουν φοιτήσει για ένα έτος σε μία από τις ειδικότητες και δεν θα έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε αυτήν.
γ) όλων των μαθητών της Α τάξης της Επαγγελματικής Σχολής (14 τον αριθμό) που είδη έχουν φοιτήσει για ένα έτος στη ειδικότητα της Κομμωτικής Τέχνης και δεν θα έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε αυτή.
δ) όλων των μαθητών των γυμνασίων (περίπου 220) από τη διδασκαλία της Ιταλικής γλώσσας ως 2η ξένη γλώσσα είτε την επέλεξαν για πρώτη φορά είτε είδη τη διδάσκονται για ένα ή δύο έτη. 

2) την διαθεσιμότητα –  κινητικότητα - απόλυση άμεσα επτά (7) εκπαιδευτικών των παραπάνω ειδικοτήτων, που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες της Σύρου και έμμεσα άλλων συναφών ειδικοτήτων απροσδιόριστου αριθμού αυτή τη στιγμή.

3) τον παροπλισμό των εργαστηρίων Νοσηλευτικής, Βρεφονηπιοκομίας, Μικροβιολογίας, Φωτογραφίας, Γραφικών Τεχνών και Κομμωτικής. Εργαστήρια σύγχρονα, πλήρως εξοπλισμένα μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων.  

Επιπλέον τη διαθεσιμότητα – κινητικότητα – απόλυση τριών (3) εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Δ.Ε) και ενός (1) τεχνολογικής εκπαίδευσης (Τ.Ε) που είναι απαραίτητοι για την εύρυθμη λειτουργία των εργαστηρίων και την ασφάλεια των μαθητών που δεν ανήκουν στους καταργούμενους τομείς.

Τέλος, υπάρχει και η κατάργηση όλων των σχολικών φυλάκων, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των σχολείων.

Συνολικά στο νομό Κυκλάδων πλήττονται πάνω από 300 μαθητές Επαγγελματικών Λυκείων και Επαγγελματικών Σχολών και περίπου 20 εκπαιδευτικοί.

Τονίζουμε ότι οι μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Σχολών προέρχονται από τις μέσες και φτωχές αστικές οικογένειες,  από οικογένειες εργατών, εργαζόμενοι οι ίδιοι πολλές φορές, ενήλικοι σε αρκετές περιπτώσεις που προσπαθούν κάτω από δύσκολες συνθήκες να αποκτήσουν ένα πτυχίο, να μάθουν μία τέχνη  που θα τους δώσει τα ελάχιστα εκείνα εφόδια της επιβίωσης.

Η απόφαση για την  κλείσιμο των τομέων και των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ κρίνεται ιδιαίτερα  Ρατσιστική σε τρείς τουλάχιστον περιπτώσεις καθώς πλήτει πρώτον κυρίως τα κορίτσια, με δεδομένο ότι σε αυτές τις ειδικότητες το 90% είναι γυναικείος πληθυσμός, δεύτερον τα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα της κοινωνίας καθώς από αυτά προέρχεται σχεδόν το σύνολο των μαθητών των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ και τρίτον την πολυπολιτισμικότητα στην εκπαίδευση δεδομένου ότι τα παιδιά των περισσότερων μεταναστών επιλέγουν την επαγγελματική εκπαίδευση για τις σπουδές τους.

Καταργούνται τομείς και ειδικότητες που τα τελευταία χρόνια εμφανίζουν μεγάλη ζήτηση και αύξηση μαθητικού πληθυσμού στα δημόσια σχολεία και ΙΕΚ, με αντίστοιχη σημαντική μείωση στα ιδιωτικά. «δεν υπάρχει σκοπιμότητα να παρέχονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» τα επαγγέλματα των παραπάνω ειδικοτήτων έγραψαν στο non paper του υπουργείου παιδείας, «φιλέτο» στα ιδιωτικά ΙΕΚ που χάνουν πελατεία και πρέπει να αναπληρωθεί. Έχεις την οικονομική δυνατότητα τότε μπορείς. Προσοχή οι μαθητές της νησιωτικής χώρας πρέπει να γνωρίζουν καλό κολύμπι. 

«Παράλληλα, το ίδιο αντικείμενο σπουδών ... προσφέρεται σε άλλες βαθμίδες της Δημόσιας Εκπαίδευσης (Δημόσια ΙΕΚ & ΤΕΙ), με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση στον επαγγελματικό προσανατολισμό και στην αγορά εργασίας»,  άλλο ένα non paper σλόγκαν, ποιοι τομείς και ειδικότητες έχουν σειρά να καταργηθούν για να αποφύγουμε την σύγχυση, μηχανολόγοι, ηλεκτρολόγοι, πληροφορική;

Η παιδεία είναι δημόσιο αγαθό και πρέπει να παρέχεται δωρεάν από το κράτος σε όλους. Δεν είναι μέσο πλουτισμού, δεν είναι προνόμιο για λίγους. 

Και εδώ προκύπτουν αμείλικτα ερωτήματα. 

1.    Πως το Υπουργείο Παιδείας κάνει πράξη το ‘πρώτα ο μαθητής’  που ευαγγελίζεται; Αλήθεια, για όλους τους μαθητές που θα μείνουν ξεκρέμαστοι, θα υπάρξει κάποια μέριμνα ή  θα κατευθυνθούν στα ιδιωτικά ΤΕΕ και ΙΕΚ; Και καλά οι μαθητές των αστικών Κέντρων, τι θα γίνει με τους μαθητές της περιφέρειας και ιδιαίτερα της νησιωτικής που δεν υπάρχουν αντίστοιχα ιδρύματα. 

2.    Τα πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια των καταργημένων ειδικοτήτων, τι θα απογίνουν;  

3.    Πως η αναβάθμιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης και στροφή προς αυτήν θα προκύψει από κατάργηση  ειδικοτήτων  περιζήτητων στην αγορά εργασίας; 

4.    Μαζί με τις ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων φορέων και οργανισμών παραχωρείται και σημαντικό μέρος της τεχνικής εκπαίδευσης σε ιδιώτες; 

5.    Είναι νόμιμο και δημοκρατικό να πριν καν συζητηθεί και ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο το Υπουργείο Παιδείας να δημοσιοποιεί τις λίστες των εκπαιδευτικών προς απόλυση και να ζητά από τις διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς και να συμπληρωθούν οι εξαιρέσεις; Ο νόμος υλοποιείται πριν καν ψηφιστεί; 

Κλείνω με μια τελευταία αλλά εξίσου σημαντική παρατήρηση.Εντάσσονται στη διαθεσιμότητα εκπαιδευτικοί που εκτός του βασικού τους πτυχίου (ΤΕΙ, ΑΕΙ, Παιδαγωγική κατάρτιση ) διορίσθηκαν στο δημόσιο μέσω των αδιάβλητων γραπτών διαγωνισμών του ΑΣΕΠ και της επετηρίδας (προϋπηρεσία). Εκπαιδευτικοί ενεργοί που διδάσκουν σε τάξεις και εργαστήρια, που καλύπτουν οργανικές θέσεις και ανάγκες, μη αποσπασμένοι σε γραφεία ή ακατάλληλοι να διδάξουν ή υπεράριθμοι . Ας δούμε λοιπόν σε επίπεδο συμβολισμού, τι δημόσιο μας προτείνεται, το δημόσιο της κομματοκρατίας ή το δημόσιο της αξιοκρατίας;

Παρακαλούμε λοιπόν όπως καταψηφίσετε τα άρθρα του εν λόγω  νομοσχεδίου που αφορούν την κατάργηση τομέων, ειδικοτήτων και θέσεων εργασίας που πλήττουν άμεσα την κοινωνία των νησιών μας μας και να χρησιμοποιήσετε όσα μέσα κρίνετε απαραίτητα για να υποστηρίξετε τα δίκαια μας, ώστε να αναβαθμιστεί πραγματικά η Τεχνική Εκπαίδευση.

Εκ μέρους των καθηγητών της ΕΠΑΣ Σύρου

Ο Διευθυντής ΕΠΑΣ Σύρου
  Λέστος Επαμεινώνδας