Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΗΣ ΕΠΑΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ.

Η πιό κάτω επιστολή, εστάλη από το δ)τή της ΕΠΑΣ Ζωγράφου Κ. Σταφυλά, τη Τετάρτη 17/7/2013, σε όλα τα μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου, με σκοπό να καταστήσει σαφές σε αυτά, τους ξεκάθαρους λόγους που οι μαθητές επιλέγουν στις ΕΠΑΣ τις ειδικότητες, που πρόκειται να καταργηθούν από τη μέση δωρεάν δημόσια παιδεία.

Ακολουθεί η επιστολή:

Αξιότιμε κύριε/κυρία Βουλευτή του Ελληνικού Κοινοβουλίου,

με τη ρύθμιση του άρθρου 82 του πολυνομοσχεδίου, που καλείστε να ψηφίσετε σε λίγες ώρες στη Βουλή, πρόκειται να καταργηθούν από τη μέση δημόσια τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση πολλές ειδικότητες. Μεταξύ αυτών, η ειδικότητα του βοηθού φυσιοθεραπείας, του βοηθού φαρμακείων, της κομμωτικής τέχνης και της αισθητικής τέχνης. Και οι τέσσερις αυτές ειδικότητες βρίσκουν μεγάλη απήχηση στην αγορά εργασίας. 




Ας ρίξουμε μαζί μια κοντινή ματιά, στην ανάγκη της αγοράς εργασίας, για τα επαγγέλματα αυτά.

 ΒΟΗΘΟΙ ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Όλοι γνωρίζουμε λίγο-πολύ, την αξία του επαγγέλματος του φυσιοθεραπευτή. Εκείνος που είναι παρών στις πράξεις αυτές, δίπλα στο φυσιοθεραπευτή είναι ο βοηθός του. Απαραίτητος, γιατί πάμπολες φορές εξυπηρετούνται ταυτόχρονα και άλλοι ασθενείς. Δεν έχει παρά να επισκεφτεί κανείς ένα ιδιωτικό φυσιοθεραπευτήριο, για να παρατηρήσει πόσοι βοηθοί πλαισιώνουν την ομάδα του πτυχιούχου φυσιοθεραπείας. Και βέβαια, γνωστές είναι και οι ανάγκες που έχει η κοινωνία για τη φυσιοθεραπεία, δυστυχώς. Μικρά ή πολύ σοβαρότερα ατυχήματα, άνθρωποι κάθε δυστυχώς ηλικίας που έχουν ασθενήσει από σοβαρότατες παθήσεις, όπου η φυσιοθεραπεία παίζει γι αυτούς πρωτεύοντα ρόλο (εγκεφαλικό, νόσος του Πάρκινσον, σκλήρυνση, κ.ά.). Προσθέστε τέλος και την ανάγκη που έχει, ο γερασμένος δυστυχώς ελληνικός πληθυσμός, για γηριατρική υποστήριξη και  κινητοποίηση, από διάφορες ειδικότητες, ανάμεσα στις οποίες και αυτή του φυσιοθεραπευτή και του βοηθού του. Και εμείς εδώ στην Ελλάδα, αντί να φροντίσουμε αυτή την ειδικότητα, του βοηθού, όχι μόνο δεν φροντίσαμε να της αποδώσουμε επαγγελματικά δικαιώματα τόσα χρόνια, αλλά επί πλέον, την αφαιρούμε τώρα από την δωρεάν δημόσια παιδεία.

ΒΟΗΘΟΙ ΦΑΡΜΑΚΕΙΩΝ
Εδώ, μάλλον δεν χρειάζεται να αναφέρω πολλά. Όλες οι πόλεις της Ελλάδας, από άκρη σε άκρη, έχουν γεμίσει φαρμακεία. Πολλές φορές παρατηρούμε μάλιστα  πολλά φαρμακεία να είναι δύο σε ένα μόλις οικοδομικό τετράγωνο. Ποιός είναι το δεξί χέρι του φαρμακοποιού; Ποιός κάθεται στο φαρμακείο τις απογευματινές ώρες; Ποιός είναι μαζί του στις εφημερίες, που κρατάνε πλέον, από το πρωϊ μέχρι τις έντεκα το βράδυ; Ο νεαρός ή η νεαρά με την άσπρη μπλούζα. Και από που έχει αποφοιτήσει αυτός ο νεαρός άνθρωπος; Από τις ΕΠΑΣ κύριε/κυρία Βουλευτή.

 ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Η αγάπη και η εκπαίδευση για το κτένισμα, υπερβαίνει τα όρια ενός απλού επαγγέλματος. Η παιδική φαντασία το ξεχωρίζει στις μικρές ηλικίες και αργότερα από χιλιάδες κοπέλες γίνεται η οριστική επαγγελματική αποκατάσταση. Αλλά, πολύ περισσότερο, διαλέγεται πλέον σήμερα, και για επείγοντες βιοποριστικούς λόγους και μάλιστα σε οποιαδήποτε ηλικία. Παρατηρήστε απλώς, ότι από τα λίγα καταστήματα που είναι ακόμα ανοικτά, στην Αθήνα των κατεβασμένων ρολών και των ξενοίκιαστων βιτρινών, είναι τα κουρεία και τα κομμωτήριαΚαι εμείς, πάμε να κλείσουμε και αυτά τα τελευταία καταστήματα;


ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Άφησα τελευταίο, αλλά όχι έσχατο, το επάγγελμα της αισθητικού. Και πού δεν υπεισέρχεται και αυτή η ειδικότητα. Είναι μέσα στις  ανάγκες ενός τηλεοπτικού σταθμού, στο γύρισμα μιας κινηματογραφικής ταινίας, ενός θεατρικού έργου, μιας πολιτιστικής εκδήλωσης και ένα σωρό άλλες. Και μιάς ακόμα, ίσως όχι ευρύτερα γνωστής. Κάθε κοπέλα την ημέρα που ετοιμάζεται για τη πιό όμορφη μέρα της ζωής της, την ημέρα του γάμου της, φωνάζει στο σπίτι την αισθητικό, για να την ομορφύνει όσο περισσότερο μπορεί. Και εμείς, αντί να το θωρακίσουμε αυτό το επάγγελμα, που το διδάσκουν πτυχιούχοι ανώτατων πλέον ιδρυμάτων, αντί να του δώσουμε επαγγελματικά δικαιώματα, πάμε να το αποσύρουμε από τη δωρεάν δημόσια παιδεία;

 Κύριε/Κυρία Βουλευτή, υπάρχει και κάτι ακόμα.
Εκτός από την απήχηση στην αγορά εργασίας, το λόγο ύπαρξης ενός σχολειού και μιας ειδικότητας τον προσδιορίζει και ο αριθμός των παιδιών που προστρέχουν στο σχολειό και εγγράφονται σε αυτό, για να αποκτήσουν γνώσεις και πτυχίο.

Είμαι σε θέση να γνωρίζω, από τη θητεία μου σαν διευθυντής της ΕΠΑΣ Ζωγράφου, στην οποία έχω τη τιμή να υπηρετώ τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά επίσης και από ότι ακούω από τις ΕΠΑΣ και της υπόλοιπης Ελλάδας, ότι η προσέλευση των σπουδαστών είναι μεγάλη. Φέτος έλαβαν το πτυχίο τους στου Ζωγράφου, από τις τέσσερις αυτές ειδικότητες 80 σπουδαστές. Και του χρόνου αναμένεται να είναι 101. Και θα ήταν περισσότεροι, αν δεν ήταν εμπόδιο για μερικούς από τους αρχικά εγγραφέντες, η πρωϊνή εργασία τους. Κάποιοι, ευτυχώς λίγοι, δεν τα καταφέρνουν στο πολλαπλό ρόλο, εργαζόμενοςοικογενειάρχης και σπουδαστής. Διότι, οι ΕΠΑΣ στην Ελλάδα, επιτελούν και αυτό το ρόλο. Της διεξόδου προς την απογευματινή εκπαίδευση, μετά από πρωϊνή εργασία.
Πρέπει να σας αναφέρω κύριε/κυρία Βουλευτή, και αυτό η ελληνική κοινωνία δεν το γνωρίζει, οτι στις ΕΠΑΣ φοιτούν πάρα πολλοί πτυχιούχοι ελληνικών πανεπιστημίων. Μόλις χθες δεχτήκαμε τηλεφώνημα από  πολιτικό μηχανικό του πολυτεχνείου για πληροφορίες εγγραφής στη σχολή μας. Και μάλιστα, πάρα πολλοί ερωτούν, εάν υπάρχει όριο ηλικίας για την εγγραφή τους. 

Φανταστείτε, η απόγνωση της κοινωνίας έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο, που άνθρωποι κάθε ηλικίας, προστρέχουν στις διετείς ΕΠΑΣ για την απόκτηση ενός εφοδίου. Δεν χρειάζονται γενικά μαθήματα, μόνο ειδικά μαθήματα της τέχνης που διάλεξαν. Και έχουν το φόβο, ότι λόγω ορίου ηλικίας δεν μπορούν. Και ανακουφίζονται όταν τους λέμε, ότι, ναι, μπορείτε να γραφτείτε, χωρίς όριο ηλικίας. Αυτή την ανακούφιση ζωγραφισμένη στο πρόσωπό τους, αν βλέπατε κύριε/κυρία Βουλευτή, θα καταλαβαίνατε ποιό ειδικό ρόλο επιτελούν οι διετείς ΕΠΑΣ. Έχουμε μαθητές στου Ζωγράφου που έχουν υπερβεί το 50ό έτος της ηλικίας τους. Και η ελληνική πολιτεία, θέλει να κλείσει αυτά τα σχολεία;

Αυτά τα λίγα που σας παρέθεσα παραπάνω, δεν είναι προϊόν κάποιας τεχνικής μελέτης στα χαρτιά. Είναι αυτά που ζει ο κάθε διευθυντής τεχνικού σχολείου στην Ελλάδα, με τη καθημερινή εμπειρία του. Μη ξεχνάτε, ότι πάνω από όλα έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους. Και δυστυχώς, λόγω της συγκυρίας, με ανθρώπους σε πολύ δυσμενή οικονομική κατάσταση. Που πρέπει η πολιτεία να τους συμπαρασταθεί, παρέχοντάς τους δωρεάν εφόδια για να επιβιώσουν.

Γι αυτούς τους λόγους,

σας ζητώ σήμερα να καταψηφίσετε τη κατάργηση των ειδικοτήτων στα τεχνικά σχολεία και τη συρρίκνωση των ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.


Με εξαιρετική τιμή

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΓΓ. ΣΤΑΦΥΛΑΣ
Μηχανολόγος Μηχανικός
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΠΑΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥ